5 rad, jak szybko się ochłodzić przy upalnej pogodzie

Chciałeś lata, a teraz szukasz sposobu jak się ochłodzić? Machanie rękami nie daje oczekiwanych rezultatów? Ochłodź swój organizm zgodnie z tymi pięcioma radami.

1. Woda to wszystko

Gdy mówimy: woda to wszystko, mamy na myśli, że naprawdę WSZYSTKO. Obojętnie czy ją pijesz czy się nią polewasz, ta przeźroczysta ciecz jest twoim najlepszym przyjacielem:

Pij co najmniej dwa litry wody dziennie.
Ochładzaj nadgarstki pod bieżącą zimną wodą, ponieważ przez nadgarstki przechodzi jedna z głównych żył, więc tak można łatwo ochłodzić cały organizm.
Ochładzanie głowy również pomoże w ochładzaniu całego organizmu, więc możesz położyć na czoło chłodny mokry ręcznik i w taki sposób się odświeżyć.
Kąpiel w basenie, w którym temperatura wody jest jeden do dwóch stopnia niższa od temperatury ciała, lub prysznic w takiej wodzie, jest o wiele lepszą opcją, która cię odświeży na dłuższy czas.

2. Pozostań w cieniu

Relaxing in the hammock. Summer day.

Ochrona przed słońcem jest zdecydowanie zalecana jeśli usiłujecie się ochłodzić, ale także dla ochrony twojej skóry i organizmu. Słońce jest najsilniejsze między godziną 11 a 15, więc w tym czasie jest zalecane aby zostać w zamkniętym pomieszczeniu albo w cieniu. Również w swoim domu, możesz zrobić cień spuszczając rolety lub zasuwając zasłony podczas dnia, dzięki czemu unikniesz zbytniego nagrzania pomieszczeń.

5

3. Pomyśl o ubraniach, które nosisz

Ubrania, które nosimy bardzo wpływają na to, jak będziemy sobie radzić z wielkimi upałami. To znaczy, jest dla nas zrozumiałe, że nie założycie grubej kamizelki. Chodzi nam o szczegóły, które robią różnicę. Noś naturalne i przewiewne materiały, które umożliwiają skórze oddychanie oraz jej ochładzanie. Wybieraj długie szerokie rękawy, spodnie lub spódnice, ponieważ w ten sposób ochraniasz skórę przed promieniami słonecznymi, a przy tym jasne kolory dodatkowo odbijają światło i gorąco. Wybierz look z kapeluszem, który cię ochroni przed silnym słońcem i pomoże w zachowaniu stabilnej i normalnej temperatury ciała.

4. Chroń skórę kremem z filtrem słonecznym

Child applying suntan lotion to her mom and having great time together

Na skórę nanieś krem z filtrem słonecznym, obojętnie czy wychodzisz bezpośrednio na słońce, czy nie. Oprócz ochrony przed poparzeniami, środek zapewnia ochronną warstwę na skórze, która chroni cię przed przegrzaniem. Proponujemy krem z dodatkiem Aloe vera lub mięty, ponieważ kremy lub balsamy z dodatkiem tych roślin przyjemnie chłodzą skórę. Nie zapomnij używać balsamów nawilżających skórę po ekspozycji na słońce, ponieważ sucha i odwodniona skóra wzmacnia uczucie gorąca!

5. Odżywiaj się lekko i orzeźwiająco

Jedzenie także wpływa na temperaturę ciała. Od za bardzo przyprawionego jedzenia mocniej się pocimy, ponieważ organizm próbuje obniżyć temperaturę ciała, dlatego lepiej wybrać więcej małych, lekkich posiłków w ciągu dnia z większą ilością produktów białkowych. Sałatki owocowe są idealnym posiłkiem na gorącą pogodę, ponieważ mają wysoką zawartość wody, pomagają w nawadnianiu i działają odświeżająco. Oprócz tego układ trawienny wolniej trawi taki rodzaj pokarmu, więc energia uwalnia się w dłuższym czasie bez nagłych przypływów energii i gorąca.

Słońce niedługo będzie świecić pełnym blaskiem, dlatego nie pozwól, abyś był nieprzygotowany gdy nadejdzie. Poszukaj więcej rad dla twojej skóry i zdrowia na naszym blogu!